onsdag 22 april 2009

Hmm...

I have got this feeling that people has given up on my blog... I dont know but no-one ever asks me anything anymore so i have not so much to write about.

I have taken all the pictures i can for now and you have seen them, i dont know what to take a picture of other than the things i have photographed...

Not much things are happening these days... or maybe way too much is happening, since i joined the golf club i havent really been able to write anything of great importance on the blog.

I can tell you about the karate lesson i went to today, but i dont have any pictures so please imagine yourselves and dont ask me for pictures either... when i get the feeling to take a picture and actually share it i will.

Today i went to look at the karate lesson, since i dont really know much karate i didnt join in because today was like an examination for the members to get another belt.

So today i just watched, they begun with kata. Kata is like a decided pattern of different moves that someone does.

Nothing much happened except for the fact that it was cool to watch.

The second, and last thing was fighting... Real genuine karate fighting. It was awesome to watch, those small guys were like machines! they just kept going and going. There was this one guy i thought he would drop dead, he just kept getting hit and then he just kept going and going... The bigger guys were more for really fast and hard hits and not for the berserk kind of super punching as the smaller guys.

Everyone were really good and i cant wait until the next lesson where i get to join in.

Its gonna be awesome!!!

9 kommentarer:

  1. Hallo my friend
    Jag visste inte att du har tid med bloggen.Har faktiskt frågat vilka ämnen du läser och om din
    Japanska framskrider.Kula att du får prova på många olika sporter.
    jag tittar på din blog morgon och kväll.Vi är jätte intresserade av allt du gör.Stor kram för nu. mormor

    SvaraRadera
  2. Jag är jätte-super-intresserad av din blogg eftersom jag själv ska till japan nästa år!
    Berätta något skoj om din host-familj!
    Våga inte sluta uppdatera ;)

    SvaraRadera
  3. Hej vannen, jag haller med ovanstaende. Vaga inte sluta blogga. Vi behover inte veta speciella saker, bara sma axplock ur din vardag, som ju numera at vanlig for dej, men som vi inte alls kan forestalla oss. Du far ju tanka pa att vi inte har varit i Japan....... Jag kan inte ens for min inre fantasi forestalla mig var Japan ligger....
    Sa jag forvantar mig inte nagra romaner eller roliga historier. Lite "dagbok", helt vanliga saker. och bilder tjatar vi om. Herre gud har du bara tagit de bilder du lagt upp pa bloggen sa sager jag bara BORJA FOTA!!! Vi vet inte hur vagen till din skola ser ut...., golfbanan, var du springer, hur ser det ut nar ni badar, hur gar det till. Har du traffat Lars eller Astri an? Hur ser det ut i er "tradgard"? Var lagar din mamma mat, vardagsrummet. etc etc. Vi vet ju absolut ingenting.....
    Puss alskling, det ar sa underbart att du har det bra,
    KRAM <3
    Mama

    SvaraRadera
  4. Forsoker visa pappa hur det fungerar.
    Puss puss

    SvaraRadera
  5. Ha en bra helg
    Du skall väl golfa antar jag. Idag blev det sommar i Sverige.Pelle är hemma denna helg.
    mailar du till dina kompisar i Sverige eller
    hur håller ni kontakt.
    Har haft italienska idag det är alltid kul.
    Stor kram mormor bopa

    SvaraRadera
  6. tjo, saken är den att jag inte har haft något vettigt att säga så det känns nästan onödigt att skriva "najs" på varje sak du lägger upp :P så jag är mer en sån som läser...

    SvaraRadera
  7. Kom igen, det var länge sedan du berättade något. Har du det bra? Hur framskrider skolarbete? Går du isamma klass som Lisa?
    Går din golf bra?
    vi längtar efter att höra ifrån dig
    Kram mormor

    SvaraRadera
  8. jo gustaf din golf hur e den. Har du blivit bättre eller är du på samma nivå som i höstas? du är skyldig mig att komma med på ekholmsnäs på en runda.

    Men hur är det med ämnena, sitter du som vilken annan utbytesstudent och fattar noll och gör helt andra saker än dem i klassen. typ läser japanska under mattelektionerna? äger du lärarna i engelska? och hur är det med maten blir det mycket sushi och japansk mat eller äter ni (familjen) lite mer vardagliga internationella rätter som pasta eller?

    Sayonara och lycka till med golfen.

    SvaraRadera
  9. Gurra, jag vill ha ett nytt inlägg, typ nu! Gör som din kära mamma säger, skriv bara i bloggen som en dagbok, vore jätteintressant att bara få se hur olik din japanska vardag är från den svenska, och från min amerikanska!

    SvaraRadera